Læringsmål 1
1
Jeg omskriver mellem længdeenheder, arealenheder og rumfangsenheder ved at anvende enhedsoversigten.
2
Jeg formulerer opgaver med enhedsomskrivninger og angiver opgavernes løsning.
3
Jeg vurderer og afprøver regnestykker med omregning af enheder i forhold til en udvalgt målgruppe.
Læringsmål 2
1
Jeg omregner mellem sekunder, minutter og timer.
2
Jeg omregner mellem timer som decimaltal til minutter.
3
Jeg kommunikerer og forklarer med faglig præcision til en særlig målgruppe, hvordan hastighedsformlen kan anvendes.
Læringsmål 3
1
Jeg afstandsbestemmer ved anvendelse af målestoksforhold
og angiver det virkelige mål ud fra et målestoksforhold og en illustration.
2
Jeg konstruerer geometriske figurer i et bestemt målestoksforhold og afgør en figurs virkelige mål.
3
Jeg argumenterer for valg af metode til afstandsbestemmelse i en given situation.
Læringsmål 4
1
Jeg anvender formler til beregning af rumfang.
2
Jeg undersøger og sammenligner cirkeludsnits betydning for en kegles rumfang.
3
Jeg præsenterer og argumenterer for resultatet af en undersøgelse af en figurs rumfang.
Læringsmål 5
1
Jeg designer emballage ud fra et bestemt rumfang.
2
Jeg eksperimenterer ved hjælp af et dynamisk geometriprogram med forskellige udformninger af en rumlig figur, der indeholder en specifik mængde.
3
Jeg understøtter mine konstruktioner med beregninger og formulerer overvejelser angående figurens udformning.